"תמיכה בהיי טק או בעסקים הקטנים והבינוניים בישראל?"

פורסם ב: 18 במרץ 2018

ענף ההיי-טק הוא ספינת הדגל של הכלכלה הישראלית. ממשלת ישראל משקיעה משאבים רבים בענף ומתהדרת בצירוף המילים שהפכו זה מכבר לסלוגן הלאומי: "אומת ההיי-טק". הקלות מס, תמיכה במחקר ופיתוח, רגולציה, השכלה ייעודית ועוד, הן רק חלק מדרכי התמיכה של הממשלה בענף. לשמחתנו הרבה, הודות לתמיכה זו, במהלך השנים האחרונות התבססה תעשיית ההיי-טק וביצרה את חוסנו של המשק הישראלי עד כדי כך שישראל הפכה לאחת הכלכלות החזקות בעולם בתחומי ההיי-טק.

הבעיה הגדולה היא כי הכסף, בדומה לרוב משאבי הטבע, הוא משאב מוגבל, וככזה יש לחלקו בצורה שתסייע למיצוי פוטנציאל כל ענפי התעשייה. במילים אחרות, תמיכתה הכספית של הממשלה בענף ההיי-טק באה על חשבונם של העסקים הקטנים והבינוניים, אשר רובם נמנים על תחומי התעשייה המסורתית.

חלק ניכר מחוסנו של משק במדינה נובע מהמצב התעסוקתי הקיים בו. בהשוואת כמות המועסקים בין ענף ההיי-טק לבין העסקים הקטנים והבינוניים,  נמצא כי ענף ההיי-טק מעסיק רק כ-10% מכלל העובדים במשק, ואילו העסקים הקטנים והבינוניים מעסיקים לא פחות מ-65% מכלל העובדים במשק. ואם לא די בנתון זה כדי ללמוד על חשיבותם של עסקים אלו לחוסנו הכללי של המשק הישראלי, נביט אל הנתון הבא – מספר העסקים הקטנים והבינוניים בישראל מהווה לא פחות מ-99% מכלל העסקים במשק.

מהמספרים שהוצגו עולה בבירור תמונת חשיבותם של העסקים הקטנים והבינוניים לחוסנו של המשק, לרבות לחברה הישראלית. למרות זאת, עפ"י חברת המידע העסקי "CofaceBdi", בשנת 2017 מספר העסקים הקטנים שנסגרו הגיע לשיא חסר תקדים: כ-42,860 עסקים! מספר בלתי-נתפס המעיד על מצוקה גדולה של עסקים אלו.  באופן טבעי עולה השאלה, מדוע כל-כך הרבה עסקים קטנים ובינוניים נסגרים מדי-שנה?

התשובה לכך טמונה במה שמכונה "מחנק האשראי של העסקים הקטנים והבינוניים". לא אחת, פונים אלינו לקוחות במטרה שנגייס עבורם אשראי מהיר בתנאים אטרקטיביים. טענות כמו "אני חייב/ת קצת כסף כדי לרכוש ציוד לעסק" או "אני צריך הלוואה כדי שאוכל להמשיך לתפעל את העסק" עולות וחוזרות שוב ושוב.

במדורי החדשות והכלכלה ובאתרי האינטרנט עולות מדי יום כתבות בנושא מצוקת האשראי של העסקים הקטנים והבינוניים. לא אחת ניתן להיתקל בבעלי עסקים קטנים ובינוניים המתלוננים על הפליה מתמשכת של עסקיהם ביחס לעסקים הגדולים בנושא האשראי וההלוואות, הבאה לידי ביטוי בגובה שיעורי הריביות, תקופת החזר ועוד. אמנם, בשנים האחרונות חלה מגמת שיפור בסוגיית הריביות כלפי העסקים הקטנים, אך עדיין העסקים הקטנים ממשיכים לשלם שיעורי ריביות הרבה יותר גבוהים (הפרש של כ-2%), ומתקשים לעמוד בהחזרים החודשיים.

עסקים רבים פונים אלינו כאל "המוצא האחרון". חלקם "טובעים" בים של הלוואות, ורובם בטוחים כי אם הבנק לא ייתן להם הלוואה – לא תעמוד בפניהם אפשרות אחרת מלבד סגירת העסק. ובכל זאת, אנו כאן כדי לומר לבעלי העסקים אל תאמרו נואש – פיתחו את הראש וחישבו מחוץ לקופסא.

לרשותכם עומדות מגוון תכניות ואפשרויות מימון אטרקטיביות, מגוונות ואפילו מפתיעות. לדוגמא, "הקרן להלוואות בערבות המדינה". באמצעות הגשת תכנית עסקית מפורטת לגוף המתאם מטעם המדינה, הכוללת ניתוח העסק, ניתוח הסביבה התחרותית של העסק ותחזיות פיננסיות לשנים הקרובות, תוכלו לקבל הלוואה אטרקטיבית בריבית של פריים + 2%-3.5%, הנפרסת ל-5 שנים וכוללת 6 חודשי גרייס (דחיית ההחזר הראשון של הקרן). קרנות מדינה, קרנות פילנתרופיות, מענקי רשות החדשנות ועוד, הן רק חלק מהאפשרויות הנוספות העומדות לרשותכם…

מבולבלים? אנו בנינו במיוחד עבורכם את "מנוע ההלוואות החכם של LOANER", שהוא מנוע ההלוואות הרחב והמעודכן בישראל, המקרב את כל תכניות המימון הקיימות במשק עד למרחק של קליק אחד קטן, ובאמצעותו תוכלו לשחות בים אפשרויות המימון העומדות בפניכם.

אנו בחברת "LOANER משווים ומגייסים אשראי" נבנה תכנית עסקית ייעודית וספציפית עבור כל אחת מאפשרויות המימון הרלוונטיות עבור העסק שלך – והכל במחיר הגשת בקשה אחת. כי "האשראי שלך – הוא ההצלחה שלנו".

עשו לייק לעמוד הפייסבוק שלנו למעקב אחר כתבות נוספות.

 

 

 

תגובות למאמר

אין תגובות למאמר

הוספת תגובה

פרסום התגובה כפוף לאישור המערכת

ליצירת קשר

מעוניינים בפרטים נוספים?




מנוע ההלוואות

מנוע ההלוואות